Entrevista a Eric Osborne de Magnificient Mushrooms (Estats Units)

Erisc Osborne (Magnificient Mushrooms)

Erisc Osborne (Magnificient Mushrooms)

Eric Osborne té 35 anys i el seu negoci aprovisiona amb bolets frescos les botigues i els restaurants locals de Louisville i Indianapolis. Des de Magnificient Mushrooms també ofereix kits de cultiu a fungicultors professionals i amateurs de tot el món, alhora imparteix cursos a  aquells interessats en aquesta ciència, tant als Estats Units com a Jamaica. Fa poc també el vaig poder entrevistar a través de Facebook, ací teniu la traducció:

Cursos en Jamaica? Això sona molt bé, explica’ns!

Sí, també en Jamaica. Allà estem ajudant a establir un cultiu de bolets gourmet per suplir la població local amb un aliment de qualitat, d’alt contingut proteic, alhora que ajudem l’economia de les comunitats més empobrides. En Jamaica també celebrem cerimònies on es consumeix el bolet sagrat (Psilocybe cubensis), ja que en l’illa no existeixen restriccions legals contra aquest al·lucinogen.

Quan vas començar a cultivar bolets?

Em vaig interessar pels fongs fa 15 anys, les experiències amb els fongs psilocibins i la seua natura misteriosa em van dur a explorar i aprendre sobre altres bolets i les seues propietats medicinals. En determinat moment vaig començar a cultivar reishi (Ganoderma lucidum), i a base de moltes proves i errors vaig aprendre l’aptitud i els mètodes necessaris. Vaig ser un fungicultor aficionat durant 10 anys, però fa 4 vaig adquirir una gran parcel·la amb alguns edificis que he anat habilitant per al cultiu professional. El meu negoci tot just comença a treure la fumada blanca.

Quin és el teu bolet favorit?

Els meus bolets favorits són el maitake o gírgola de castanyer (Grifola frondosa) i el rossinyol (Chanterellus cibarius). Em resulten molt saborosos i el meu cos hi respon molt bé quan me’ls menge. Després de consumir-los em sent ple d’energia i vitalitat. No és broma!

Has fet plans per al futur?

La meua visió per al futur és continuar fent dels bolets un aliment accessible I conegut per la societat. M’agradaria establir diferents instal·lacions de cultiu als Estats Units i Jamaica, amb una línia de productes únics i originals. També m’encantaria treballar per tal d’establir i legitimar la teràpia amb bolets psilocibins, trobe que aquesta medicina és una de les més beneficioses per tractar problemes emocionals o psicològics de tota mena i ajudar persones amb hàbits autodestructius. També explore la possibilitat de treballar amb la micoremediació.

Alguna recomanació per als fungicultors novells?

Recomane començar a poc a poc, ja que hi han moltíssimes variables que poden dur a l’èxit o al fracàs. Aquells que vulguen introduir-se al món del cultiu de bolets han d’intentar produir el seu propi inòcul a partir de fongs i varietats locals, treballant per subministrar els mercats locals sempre que siga possible. Els nous fungicultors també han de ser educadors en el sentit de que gran part de la població desconeix aquests productes agrícoles, com utilitzar-los, i tots els beneficis que ens hi poden aportar.

 

132

Gírgoles creixent en bosses de palla en les instal·lacions de Magnificient Mushrooms

Eric ens mostra orgullós la seua collita de xiitakes

Eric ens mostra orgullós la seua collita de xiitakes

Leave a Reply

